NæringsEiendom

PINK FISH sin forretningside er å utvikle, implementere og drifte verdens første fast casual sjømatkjede. Foto: Øystein Andreas Bjerke

Verdens første fast casual sjømatkonsept

Bocuse d’Or vinner Geir Skeie satser stort på norsk sjømat og åpner internasjonal fast casual kjede.

Silje Rønne

onsdag 1. november 2017 8:19 (Oppdatert 1. november 2017 8:19)

Bocuse d’Or vinner Geir Skeie har sammen med tidligere Umoe Restaurants direktør Ronny Gjøse og skipsdesigner Svein Sandvik utviklet PINK FISH, et nytt fast casual serveringskonsept basert på norsk sjømat. Den norske laksen er helten i menyen. Onsdag 1. november klokken 10.00 åpner den første PINK FISH i den urbane mathallen i Steen & Strøm Department Store, Oslo.

– Mitt store ønske har alltid vært å lage god sjømat til folket. Det var målet med sjømatkonseptet mitt Brygga 11 som nå drives fra tre lokasjoner. PINK FISH er mitt nye sjømatkonsept som er utviklet for å gjøre sjømat mer tilgjengelig, særlig for unge kundegrupper, sier Geir Skeie, F&B Manager, gründer og partner, Salmon Co/PINK FISH.

Fast casual segmentet er det raskest voksende segment innen serveringskategoriene, fast food og fine dining taper markedsandeler.

For folk på farten

– For meg har dette vært en spennende reise. Jeg har måtte bruke all den kunnskap om sjømat jeg har tilegnet meg over tid til nå å være klar til å lansere verdens første fast casual sjømatkonsept. Alle retter skal produseres ved bestilling, det skal smake helt likt hver gang, og kvaliteten skal være helt jevn etter nøye definerte kriterier, sier han og fortsetter: – Vi har knekket koden både operasjonelt og opplevelsesmessig for våre gjester. Jeg er overbevist om at ved å gjøre sjømat så lett tilgjengelig og til priser som er på nivå med det ungdommen typisk bruker så vil det bli inn å spise sunn og bærekraftig norsk sjømat.

Skeie har utviklet en meny som består av smakfulle internasjonale retter basert på norsk laks som råvare. Menyen er utviklet for folk på farten eller de som ønsker en liten pause i hverdagen.

I tillegg til deilige smaker er bærekraft, sporbarhet og åpenhet kjerneverdier i konseptet. Hos PINK FISH er all emballasje miljøvennlig og komposterbar, plast er ikke i bruk. Bestikk er laget av 100% naturlig stivelse, sugerør av papp og emballasjen i materiale fra sukkerrør.

Vekstplaner

PINK FISH har store vekstplaner. Flere leiekontrakter er signert for åpninger i 2018 og 2019, og de vil raskt bli en synlig del av bybildet i «stor Oslo». De vil også åpne i andre større byer, og er i dialog med internasjonale samarbeidspartnere.

 

 

 

 

Nyhetsbrev NæringsEiendom

Nyhetsbrev fra NæringsEiendom til din e-post

Siste nyheter NæringsEiendom

– Vi treffes på Torget

Nyheter / torsdag 23. november 2017

Chatbots er i fokus som aldri før

Nyheter / onsdag 22. november 2017

Byr på utfordringer

Nyheter / tirsdag 21. november 2017

Youngstorget 3

Nyheter / mandag 20. november 2017

Tar imot gjestene i skyen

Nyheter / fredag 17. november 2017

Fullt utleid

Nyheter / torsdag 16. november 2017

Mest leste nyheter NæringsEiendom

Youngstorget 3Youngstorget 3 20. november 2017
Byr på utfordringerByr på utfordringer 21. november 2017
Tar imot gjestene i skyenTar imot gjestene i skyen 17. november 2017