NæringsEiendom

Vegard Østlie (t.v), direktør Digitalisering og Innovasjon i SiO, Vene Vike, kvalitetskoordinator ved SiO Kundeservice sammen med Arash Saidi i språkteknologiselskapet Convertelligence. Foto: Unni Irmelin Kvam / SiO

Ny teknologi på campus

Chat-boten Robert er siste tilskudd i SiOs kundeservice.

Silje Rønne

torsdag 28. september 2017 8:01 (Oppdatert 27. september 2017 20:51)

Robert  jobber med å svare på de vanligste spørsmålene til 67.000 studenter i Oslo og Akershus – hele døgnet.

– Mange studenter lurer på likt og ulikt når de er kunder hos oss i SiO. Det er spørsmål om bolig, trening, helse og fastlege eller andre ting. Robert svarer på sekundet og er ment som et tillegg til annen kundekontakt. Vi tror at studentene vil få nytte av Robert, og særlig utenom åpningstid, sier Vene Vike, kvalitetskoordinator i SiO Kundeservice.

Robert er en chatbot med kunstig intelligens som forbedrer svarene over tid. Robert er utviklet av språkteknologibedriften Convertelligence i samarbeid med SiO. Svarene chatbotten gir er basert på de hundre vanligste spørsmålene studentene stiller til SiO Kundeservice.

– Robert kan svare på spørsmål om SiO sine tjenester hele døgnet, 365 dager i året, Vegard Østlie, direktør Digitalisering og Innovasjon i SiO.

– SiO forsøker å forbedre kundedialogen hele tiden. Vi forsøker å finne gode innovasjoner og digitale løsninger for dagens generasjon og slik skape en bedre hverdag for studentene, sier Vegard Østlie.

Nyhetsbrev NæringsEiendom

Nyhetsbrev fra NæringsEiendom til din e-post

Siste nyheter NæringsEiendom

To store leiekontrakter til Entra

Nyheter / tirsdag 2. januar 2018

Det nye Grønland

Nyheter / fredag 29. desember 2017

Kronikk: Byvekst med kvalitet

Nyheter / torsdag 28. desember 2017

Fortetting på Skøyen – boligby på Lysaker

Nyheter / onsdag 27. desember 2017

Store arealer i sentrum

Nyheter / tirsdag 26. desember 2017

Thommessen til VIA

Nyheter / torsdag 21. desember 2017