NæringsEiendom

X Meeting Point består av toppmoderne kurs- og konferansefasiliteter, messehaller, et helt nytt hotell og en restaurant som kan ta 320 gjester. Illustrasjon: APTO Architects

En møteplass for skreddersydde opplevelser

X Meeting Point (tidligere kjent som Exporama) åpnet 1.august i helt ny drakt.

Silje Rønne

torsdag 10. august 2017 8:00 (Oppdatert 9. august 2017 15:38)

20.000 totalrenoverte kvadratmeter eventareale og et utendørsområde står klart til å ta imot event- og messearrangører, samt møte, kurs- og konferansedeltakere fra hele verden. 13.300 kvadratmeter er utstillingsareal fordelt på to plan. Hall 1 er med sine nesten 8.000 kvadratmeter like stor som Ullevål Stadion. Hall 2, som er helt ny og har dagslys fra store vinduer, er på 5.500 kvadratmeter. I tillegg kommer den nyoppussede the BoX og det nye konferansesenteret med 32 ulike og unike konferanserom. Og ikke minst – et nytt og moderne hotell, slik at de kan tilby overnatting til arrangør, utstillere og publikum med sine 274 rom.

Sammen med den siste teknologien, et fantastisk 250.000 kvadratmeter stort uteområde og 4.000 parkeringsplasser byr X på unike muligheter. Illustrasjon: APTO Architects

– Til sammen er X Meeting Point Norway et sømløst univers der alt er innarbeidet i senteret, en komplett ramme for alle kategorier møter og arrangementer. Vi kan tilby en uovertruffen bredde – og tar samtidig med oss erfaringen fra 17 år som messearrangør. På X er det knapt noen andre grenser enn dem fantasien måtte sette, sier Ellen Arnstad, administrerende direktør for X Meeting Point.

Ellen Arnstad, administrerende direktør for X Meeting Point.

Opplevelsen i fokus

– I en verden der vi kommuniserer mer og mer virtuelt, har vi stor tro på fysiske møteplasser. Arenaer hvor vi ikke bare kan se, men også føle, lytte, lukte, smake og snakke sammen. Å oppleve sammen – X er en slik arena, sier Arnstad.

På X kan du oppleve det første Marriott-hotellet i Norge. Et helt nytt brand kalt, Moxy, som er skapt for den nye generasjonen hotellgjester.
– Det er stort at verdens største hotellkjede valgte Norge, og at vi kunne åpne det 8. Moxy hotellet i Europa den 1. august. Dette er et hotellkonsept med virkelig X-faktor. Design du har råd til og en helt egen atmosfære som skiller seg ut fra en vanlig hotellopplevelse. I tillegg så vil X være en møteplass med unike utearealer, gode parkeringsmuligheter og et helt nytt restaurantkonsept kalt Gård Kitchen med nordisk profil. Vi tenker lokalt og nasjonalt – og internasjonalt. Vi tenker stort og smått, sier hun, og påpeker at på X er det tilrettelagt for å skape unike skreddersydde opplevelser til alle arrangementer.

X er tilrettelagt for mange ulike event. Illustrasjon: APTO Architects

– Hos oss kan du holde konferanser, messer, event og mange ulike opplevelser. Uansett om formålet er å dele kunnskap, få inspirasjon og underholdning, invitere til fest, skape spenning eller overraske, så skal X levere. Vi selger ikke kvadratmeter, men opplevelser, avslutter Arnstad.

Nyhetsbrev NæringsEiendom

Nyhetsbrev fra NæringsEiendom til din e-post

Siste nyheter NæringsEiendom

Nytt kontorbygg skal bli en attraksjon

Nyheter / fredag 22. september 2017

Best Western Plus til Trondheim

Nyheter / torsdag 21. september 2017

Nytt restaurantkonsept til THE THIEF

Nyheter / onsdag 20. september 2017

Svensk flagship-butikk til GlasMagasinet

Nyheter / tirsdag 19. september 2017

Kantinedrift i endring

Nyheter / mandag 18. september 2017

Sykkelvennlig arbeidsplass

Nyheter / fredag 15. september 2017

Mest leste nyheter NæringsEiendom

Nytt restaurantkonsept til THE THIEFNytt restaurantkonsept til THE THIEF 20. september 2017
Kantinedrift i endringKantinedrift i endring 18. september 2017
Svensk flagship-butikk til GlasMagasinetSvensk flagship-butikk til GlasMagasinet 19. september 2017