NæringsEiendom

– At Thon Hotels scorer høyt på kundetilfredshet og lojalitet er noe vi er svært stolte av, sier konserndirektør for Thon Hotels, Morten Thorvaldsen. Foto: Gry Traaen

Thon Hotels gjør et kjempebyks på Norsk Kundebarometer

Thon Hotels klatrer 68 plasser opp på Norsk Kundebarometer. Hotellkjeden ligger nå på 51. plass, mot fjorårets plassering på 119. plass.

Silje Rønne

tirsdag 16. mai 2017 9:00 (Oppdatert 15. mai 2017 15:07)

Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI måler hvert år kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere, og Thon Hotels gjør et kjempehopp ved å klatre 68 plasser opp på årets liste.
I tillegg til 51. plassen på Kundebarometeret, så viser årets bransjeresultater at Thon Hotels ligger på 2. plass blant de norske hotellkjedene.

– Vi har valgt en ny strategi for Thon Hotels de siste årene, og ser nå effekten av hardt arbeid i alle ledd. Vi setter gjestene våre først hver dag. Jeg har lyst til å takke våre fantastiske medarbeidere som alltid strekker seg lengre for gjestene våre. At Thon Hotels scorer høyt på kundetilfredshet og lojalitet er noe vi er svært stolte av, sier konserndirektør for Thon Hotels, Morten Thorvaldsen.

Høyskolelektor Bengt Gunnar Lorentzen, som jobber med forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer, forteller at Thon Hotels har hatt en stor fremgang på årets liste.

– Vi gratulerer Thon Hotels med en signifikant økning i nivå på tilfredshet. En score på 74,8 poeng forteller oss at Thon Hotels har fornøyde kunder og at hotellkjeden har gjort en veldig stor fremgang fra i fjor til i år, sier Lorentzen.

Thon Hotels topper kundekåringer

– I tillegg til fokuset på gjesteopplevelser, så har Thon Hotels de siste årene satset enormt på design, mat og teknologi. Vi har brukt mer enn 1,3 milliarder kroner på oppussing, og har fått gode tilbakemeldinger fra gjestene våre på både interiør, maten vi serverer og fasilitetene. Høsten 2016 vant Thon Hotels både førsteplass og andreplass i Norge beste frokost-konkurransen til Twinings, og vi topper listene over de beste hotellene i Norge, Oslo, Bergen og Stavanger på TripAdvisor, sier Thorvaldsen.

Designansvarlig i Olav Thon Gruppen, Sissel Berdal Haga, har i samarbeid med interiørarkitekt Trond Ramsøskar stått bak oppussingen av Thon Hotels.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Nyhetsbrev NæringsEiendom

Nyhetsbrev fra NæringsEiendom til din e-post

Siste nyheter NæringsEiendom

Drikk vann på jobben

Nyheter / onsdag 24. mai 2017

Mot rekordhøy realleie i sentrum

Nyheter / tirsdag 23. mai 2017

Flere ønsker hjemmekontor

Nyheter / mandag 22. mai 2017

Scala med historisk kontraktsinngåelse

Nyheter / fredag 19. mai 2017

– Tenk nytt

Nyheter / torsdag 18. mai 2017

Thon Hotels gjør et kjempebyks på Norsk Kundebarometer

Nyheter / tirsdag 16. mai 2017

Mest leste nyheter NæringsEiendom

Scala med historisk kontraktsinngåelseScala med historisk kontraktsinngåelse 19. mai 2017
Flere ønsker hjemmekontorFlere ønsker hjemmekontor 22. mai 2017
Mot rekordhøy realleie i sentrumMot rekordhøy realleie i sentrum 23. mai 2017